יום חמישי, 7 בינואר 2010

עצרת מחאה נגד פריצת יחידת "עוז" לכנסיות



ביום שבת הקרוב, 09.01.10, בשעה שבע בערב, תיערך מול בניין הכנסייה "רדמפשיון פאוואר" ברח' לבנדה 34 בתל אביב, עצרת מחאה של אזרחים ישראלים המודאגים מפשיטת פקחי רשות ההגירה על הכנסייה, מההרס שבוצע בה וממעצר מבקשי המקלט שהיו בה בעת תפילתם.


אנא הצטרפו אלינו !


מהגרי עבודה ממערב אפריקה מפעילים כנסייה זו מזה שני עשורים ובתמונה מימין ניתן לראות כיצד נראתה הכנסייה בימים יפים יותר. בכתבתה של ליאת שליזינגר ניתן לראות את פקחי היחידה בפעולה ואת ההרס שזרעו במשרד הכנסייה.

ביום שני, 21.12.09, שלושה ימים לפני חג המולד, פשטה יחידת "עוז", יחידת האכיפה של רשות ההגירה, על הכנסייה. פקחי היחידה שברו את תקרת הכנסייה בחיפושים עקרים אחר מאמינים שככל הנראה סברו שמסתתרים בה, זרעו הרס רב וגרמו נזק לרכוש הכנסייה. הפקחים עצרו מתפללים, אזרחי גאנה, למרות שאלו נשאו מסמכים מטעם נציבות הפליטים של האו"ם המעידים על כך שהנם מבקשי מקלט.

במשך שנים היו הכנסיות מקום מוגן שגם שוטרי מנהלת ההגירה לא העזו לפלוש אליו. משטרת ההגירה, אותה החליפה ביולי 2009 יחידת "עוז", הכירה בעובדה זו, והנחתה את שוטריה בנוהל מיוחד בו נקבע שאין לערוך מעצרים בכנסיות. התנהלות יחידת "עוז" שוברת בזה אחר זה את כל הקוים האדומים: מעצר ילדים, איום על פליטים, מעצר מבקשי מקלט ועתה - פשיטה על מקום קדוש למאמיניו הנוצרים בערב חגם.
משרד הפנים, הממונה על רשות ההגירה, הגיב לטענות באמרו שכנסייה זו, כמו גם כנסיות נוספות המשמשות את מהגרי העבודה והפליטים, לא קיבלו את אישורו של משרד הדתות. אנו סבורים שהעובדה שהמקום משמש במשך שנים כבית תפילה פעיל וכן שעיריית תל אביב פוטרת אותו מארנונה כבית תפילה פעיל, אמורה להספיק לכך שפקחי "עוז" ידירו משם את רגליהם.

מטרת העצרת, שהנה יוזמה של אנשים פרטיים, הנה להבהיר לרשות ההגירה שמעצר בכנסיות הוא חציית קו אדום שהציבור הישראלי אינו מקבל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה