יום שישי, 8 בינואר 2010

"פלאש מוב" נגד החוק למניעת הסתננות













פעילי ארגוני זכויות אדם ועשרות אנשים שאכפת להם, השתתפנו היום ב"פלאש מוב" מחאה כנגד החוק למניעת הסתננות. את ה"פלאש מוב" ארגן הסניף הישראלי של "אמנסטי אינטרנשיונל", כחלק ממאבקם של ארגוני זכויות האדם בהצעת חוק מזעזעת זו. אם חלילה תתקבל ההצעה, היא תהפוך את גירושם חזרה למצרים של פליטי רצח העם בדרפור ופליטי משטר הדיכוי האכזרי באריתריאה לגירוש חוקי על פי חוקי מדינת ישראל. זו עדיין תהיה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי.

בשעה אחת ושבע דקות בדיוק, נשכבנו כולנו כשפנינו אל הקרקע המלוכלכת של כיכר דיזנגוף ואחזנו בידנו את הקרסוליים בתנוחת "הליקופטר" כפי שניתן לראות בתמונה למעלה. זוהי אחת התנוחות בהן נוהגות רשויות אריתריאה לכפות את אזרחיהם במחנות העצורים. העצורים הם אותם אזרחים אריתראים שהעזו למחות כנגד המשטר העריץ, משטר שסגר את האוניברסיטה היחידה במדינה, שהנהיג שירות צבאי ללא תאריך שחרור ו"שירות לאומי" הכולל עבודות פרך ללא שכר או ימי חופש, שמעלים אנשים במרתפים חשוכים.

במשך עשר דקות שכבנו בתנוחה לא נוחה זו. בין הסקרנים שהשתדלו לא לדרוך עלינו, היו גם שלושה פליטים אריתראים, פועלי ניקיון באפודות צהובות זרחניות שהצליחו למצוא עבודה למרות שמדינת ישראל מסרבת לתת להם אשרות עבודה. הם אפילו לא יכלו לקרוא את השלט "לעצור את החוק למניעת הסתננות" שניסה להבהיר לעוברים והשבים את מטרת המיצג המוזר.

עשר הדקות שהוקצבו לנו חלפו ואנו קמנו ושחררנו את השרירים. העצורים באריתריאה אינם יכולים לקום אחרי עשר דקות. לפעמים הם לא קמים בכלל.

אסור לנו לתת למדינת ישראל להחזיר פליטים למצרים, כי מצרים מחזירה אותם חזרה לאריתריאה: לאותם מחנות המעצר.

בעוד 24 ימים תחל ועדת הפנים של הכנסת לדון בחוק למניעת הסתננות. חתמו על העצומה וסייעו לנו לעצור את החוק !
כאן תוכלו לקרוא מאמר של יהושוע סובול בישראל היום נגד החוק למניעת הסתתנות.
וכאן תוכלו לראות את סרטון הפלאש מוב שאמנסטי הכינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה