יום חמישי, 14 בינואר 2010

השרים ישי ושטייניץ בסיור חד צדדי בדרום תל אביב

רותם אילן, ארגון "ילדי ישראל":

"במסגרת הועדה שאמורה לגבש החלטה בנוגע לילדי מהגרי העבודה, שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ הגיעו לסיור בדרום תל אביב עם היחידה העוצרת מהגרי עבודה ברשות ההגירה, יחידת "עוז". אנשי היחידה הגיעו במדיהם, למרות שלרוב הם בלבוש אזרחי סמוי, והדגימו כיצד הם עוצרים אנשים לבדיקת תעודות. לא ברור לשם מה נועדה הצגה זו, במיוחד לאור העובדה שמרבית המסעדות אליהן נכנסו, והאנשים שבדקו, הם בכלל פליטים שלא מועמדים לגירוש. לאחר מכן ישי ושטייניץ נכחו בפגישה עם תושבי שכונות הדרום, כביכול, אך בפועל מרבית האנשים שהוזמנו לפגישה זו היו תושבים אשר תומכים בגירוש מהגרי העבודה ונציגים של יחידת "עוז".

שר הפנים ושר האוצר אשר עתידים להכריע את גורלם של הילדים, הגיעו לשכונות דרום תל אביב מבלי לפגוש אף לא מהגר עבודה אחד או ילד המועמד לגירוש. כמו כן, הם לא נפגשו עם נציגים של הארגונים החברתיים המכירים את הנושא ואת הנתונים בשטח. אנו רואים בחומרה את העובדה שהשרים אשר הביעו את דעתם לא פעם בעד הגירוש, בוחרים להיפגש רק עם גורמים המחזיקים בדעות דומות. לא יתקבל על הדעת כי גורלם של הילדים יוכרע בידי שרים אשר לא שמעו את קולם של כל תושבי השכונה והארגונים התומכים במתן מעמד לילדי מהגרי העבודה.

לא נפקיר את גורל 1200 הילדים הישראלים לכל דבר, בידי וועדה שעמדתה הוכרעה מראש ואשר לא בוחנת את המצב במלואו. אנחנו מזמינים את שר הפנים, שר האוצר וכל גורם אחר בממשלה להגיע לסיור אמיתי באזור שיעזור להם לגבש את החלטתם, ולא להצגה שכל מטרתה הינה תמיכה בגירוש".

ח"כ הורוביץ מסר בעקבות הסיור:

"אלי ישי פשוט משטה בכולנו וממשיך בקידום המדיניות האכזרית והגזענית שלו. קודם הוא סרב לפגוש את ילדי העובדים הזרים בכנסת, עכשיו הוא מסרב לראות את התמונה האמיתית בביקורו בדרום תל-אביב. אני מזמין את אלי ישי לביקור אמיתי בדרום ת"א, ללא מצגי שווא של תומכיו המשולהבים אלא לבעיות האמיתיות, ולכאוס שהוא יצר במו ידו באמצעות מדיניות הדלת המסתובבת שהוא מוביל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה