יום שישי, 21 במאי 2010

ושוב מטלטלים את ילדי מהגרי העבודה בין תקווה ליאוש


שיחת הטלפון הראשונה הגיעה הבוקר בשש. מהגר עבודה ממולדובה שקרא את כותרת "ידיעות אחרונות: המלצה - רוב ילדי העובדים הזרים לא יגורשו", כך זעקה הכותרת והיכתה בביטנו: "האם הילד שלי הוא 'רוב' או שמא איננו 'רוב' ?" חשב בחרדה ומהר להתקשר לברר. אחריו הגיעו שיחות הטלפון של אלו ששמעו באוטובוס, בדרך לעבודה , ברשת ב', את הדיווח על פיו מהוועדה הבינמשרדית נמסר שמתגבשת המלצה לקריטריונים למעמד לילדי מהגרי העבודה. גם אזרחי ישראל, דוברי עברית על בורייה, שילדיהם לא יגורשו ללא כל קשר לטיב ההמלצה, היו מתקשים להתרכז ולהבין את הקריטריונים שהוזכרו ברדיו: ילדי מהגרי עבודה השוהים בישראל למעלה מחמש שנים, לומדים במערכת החינוך הישראלית ודוברי עברית.


ניכר כי מקבלי ההחלטות כלל אינם חושבים על אותם אלפי מהגרי עבודה שחייהם תלויים על בלימה, מתנדנדים בין תקווה ליאוש. הורים אלו, שטובת ילדיהם לנגד עיניהם והם אינם רוצים לנתקם מישראל מולדתם, יושבים על ספסל האוטובוס, בדרכם למקום עבודתם הרעוע, השברירי ונטול האשרה. בין פרסומת תעמולה אחת לשנייה של רשות ההגירה, פרסומת הקוראת לציבור שלא להעסיק אותם, הם שומעים על המלצת הוועדה שלא לגרש חלק מהילדים. שוב צפות החרדות אותן הצליחו להדחיק מאז הקיץ שעבר: האם אותנו יגרשו ? האם אותנו יעצרו ? האם נזכה להישאר כאן ?



יש לברך את הוועדה הבינמשרדית אם אכן תגבש המלצות ברוח זו, המלצות שתמנענה את גירושם והגלייתם של ילדים ישראלים ממולדתם. כולנו תקווה ששר הפנים ימצא לנכון לקבל המלצות אלו. עם זאת, יש לזכור שמדובר בהדלפה בלבד. השר טרם אמר את דברו ואף הוועדה טרם פרסמה את המלצותיה הסופיות.



לקראת גיבוש ההמלצות הסופיות יש לזכור שלאחר קבלת החלטת הממשלה הקודמת, חלפו שנתיים בטרם התבררו הבקשות. במהלך תקופה זו גדלו ילדים נוספים לתוך השפה העברית ותרבותה . לפיכך, מן הראוי להוריד את סף הגיל בעת קבלת ההחלטה על מנת לאפשר ליותר ילדים ישראלים להשתחרר בסופו של דבר מחרדת הגירוש.



עכשיו חשוב יותר מתמיד: על מנת לשכנע את מקבלי ההחלטות לקבל את ההחלטות הנכונות, כולנו נתייצב ביום שלישי הקרוב, 25 במאי, בשבע וחצי בערב, ברחבת מוזיאון תל אביב ונקרא לממשלה לקבל את ההחלטה הנכונה: מעמד חוקי לילדים הישראלים של מהגרי העבודה.
פרטים נוספים בדף האירוע של ארגון "ילדי ישראל":

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה