יום רביעי, 2 במאי 2012

גם משטרת ישראל רוצה נתח ממאות המיליונים שמשקיעה הממשלה במימון המאבק בפליטים - וכל האמצעים כשרים


"מבקשי המקלט מעורבים ב - 40% מהפשיעה" מדווחת הבוקר הכתבת הדס שטייף, היישר מתוך דיון במשרדו של השר לבטחון פנים. מגוף הכתבה אנו למדים שצמרת המשטרה מדווחת לשר שבארבעים אחוזים ממקרי הפשע בתל אביב - מעורבים מבקשי מקלט. אכן נתון מזעזע, אך לא מזעזע כתהומות השקר אליהם מוכנים לגלוש בכירי משטרת ישראל במאמץ לנגוס גם הם מתקציבי הענק שמקדישה הממשלה למלחמת החורמה בפליטים האפריקאים.

נתוני המשטרה היבשים כפי שהוצגו על ידה בדיון וועדת עובדים זרים בכנסת ביום 19.03.2012 מעלים שאחוז הפשיעה בקרב הזרים בשנת 2011 עמד על 2.24% (1223 תיקים פליליים חלקי 54,497 זרים). נתון זה מעט גבוה מאחוז הפשיעה בקרב הזרים עליו דיווחה המשטרה למרכז המידע והמחקר של הכנסת בשנת 2010 (2.04%) אך נמוך מאחוז הפשיעה עליו דיווחה בשנת 2009 (2.4%).

טרם פורסמו נתוני 2011 ביחס לפשיעת ישראלים, אבל מנתוני המשטרה שנמסרו למ.מ.מ. עולה שבשנת  2010 הפשיעה בקרב הישראלים עמדה על 4.99%. משמעות הנתון הנה שהפשיעה בקרב הישראלים במדינת ישראל רווחת פי שתיים יותר מהפשיעה בקרב האפריקאים. מפקד מרחב יפתח, טען השבוע בדיון בוועדת עובדים זרים בכנסת שריכוזי האפריקאים בתל אביב הם הגורמים לעלייה חדה בפשיעה דווקא בעיר תל אביב, אך דו"ח מרכז המידע והמחקר של הכנסת מציין: "על פי נתוני פשיעה 2010, כנגד אחד מכל 15.9  תושבי תל אביב נפתח תיק, אך רק כנגד אחד מכל 96 (לפי 17,000) מהמסתננים ומבקשי המקלט בתל אביב נפתח תיק".[1] 

התנהלות הרשויות: מניעת אשרות עבודה מהפליטים, מניעת גישה להליכי המקלט, ואיומים באמצעיי התקשורת כי נמצאה מדינה אפריקאית שמוכנה לקחת אותם, עלולה לדחוף יותר ויותר פליטים לזרועות הפשע. עד שזה יקרה, מטעים ראשי המשטרה את התקשורת לחשוב שכל אפריקאי הוא פושע, והמצאותם של עשרות אלפי פושעים אפריקאים בינינו מצדיקה הקצאת תקציבי עתק נוספים למשטרה.

אין ספק שקשיים אדירים עומדים בפני משטרת ישראל בהתמודדותה עם פושעים שאינם מוכרים לה ואשר דוברים שפות שונות ומשונות. כמו כן, אין ספק שקיימים פושעים גם בקרב הפליטים ומספרם ילך ויגדל אם תמשיך המדינה במדיניותה. מסיבות אלו, על משטרת ישראל להשקיע את משאביה המוגבלים בניסיון למגר את הפשיעה הקיימת. זאת במקום להציג נתוני פשיעת זרים שנאספו באמצעות שידול פליטים לגניבה: השארת ארנקים פתוחים ותפוחים ברחובות התחנה המרכזית ותיקים נטושים על חוף הים בניסיון לפתות פליטים לגנבם. קריאת שתי כתבות שפרסם בעיתון "הארץ" הכתב יניב קובוביץ', בפברואר וכן באפריל השנה, על סמך שיחות עם אנשי משטרה, יוצרת את הרושם שהמשטרה שכחה את תפקידה: במקום להילחם בפשע, היא יוצרת אותו ומתעדת בכפייתיות את יצירותיה בסטטיסטיקות מפוקפקות ודיווחים על תסריטי אימה.

דיווחים בלתי אחראיים אלו של ראשי המשטרה לתקשורת, המעצימים את נתוני הפשיעה בקרב הזרים, הם הגורמים לתושבי השכונות להאמין שכמעט כל אפריקאי שמתהלך ברחוב, הנו פושע. אמונה זו, בצירוף העובדה שרחובות שכונותיהם מלאים באפריקאים, מביאה את תושבי השכונות למסקנה הכואבת כי הרשויות מפקירות אותם לגורלם, מסקנה שעלולה להביא תושבים נוספים לקחת את החוק לידיים מתוך אמונה שהנם מגנים על חייהם וחיי משפחותיהם.


[1] http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02625.pdf, עמוד 5. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה